Lite då och då kommer det upp nya förslag och idéer om hur man ska förbjuda muslimer från deras rätt att få vara muslimer enligt deras religion som dem tror på. Förslag som både är kränkande och rent av rasistiska som bygger på inget annat än rent hat. Ena dagen ska man förbjuda slöja i skolorna, andra dagen ska det förbjudas att bära niqab på allmänna platser och så fortsätter det, utan gränser eller respekt. Så otroligt hänsynslösa påståenden som hetsar befolkningen att: kom igen nu, vi måste sätta stopp för detta tillsammans, tillsammans klarar vi detta. Sverigedemokraterna till exempel marknadsförde sig inför EU valet om hur dem ska sätta svenska värderingar i säkerhet och rädda ”smågrodorna” från att bli bortglömda med att se till att islam och muslimer minsann inte ska tro att deras religion går under religionsfriheten här i Sverige. Vi ska göra allt i vår makt, vänta ni bara!

Jag känner mig nästan lite trött på att överhuvudtaget kommentera detta men det gör mig så otroligt förbannad att när man för några veckor sedan firade Berlinmurens fall för 20 år sedan med att påstå att man besegrat ondskan så är det ett rent hån mot alla oskyldiga muslimer som dödats för att sätta väst världen i så kallad säkerhet, bland annat i Irak och Afghanistan. Men där använde man bomber för man ansåg sig ha denna rätt, ens folk hade ju röstat för detta! I Europa använder man en mildare ton än så länge, som att t ex i Schweiz så har man folkröstat om att förbjuda minareter och förslaget gick igenom, nästa lär nog bli om man ska förbjuda slöja. Min fundering är när det ska röstat om man får spränga upp dem eller kanske spraya något gift som tar död på alla.

Jag vet att min ton är hård och jag vet att alla inte håller med om vad som händer muslimerna idag, men det jag skriver är ett faktum.  Tyvärr har man knappt sett någon agera för det motsatta med avsikt at öppna folks ögon, och man förväntar sig inte heller det i en tid där det goda blivit onda och det onda blivit det goda. Jag ser mig själv inte som något offer och att bland annat Schweiz vunnit med sin vågade folkomröstning skrämmer inte mig från att hålla min tro med käkarna. Om fler valde att tala sanningen så skulle vi ha hedliga människor som inte trampar på andra och önskar för andra det dem önskar för sig själva!

/Tora Bora