Igår hände något väldigt komiskt märkligt, jag var och tittade runt i Lindex på kläder och diverse annat skräp. Medan jag går runt  märker jag att de är en väktare inne i affären, reslig ung man som går runt och håller ”koll på läget”, or whatever. Hur som helst, när jag är på väg ut så ser jag hur väktaren går efter och när jag sneglar förbi försöker han tydligen(?) få ögonkontakt med mig. Han kilar snabbt före och ställer sig vid dörren innan jag hinner fram, jag börjar fatta misstankar och förvandlas till ett neurotiskt vrak med tvångstankar på fem millisekunder ”Tänk om det piper nu, tänk om det fastnat något på mina kläder utan att jag märkt det. Tänk om någon lagt något i min väska (vah?). Tänk om…”… När jag sedan kommit ut ser jag att han tittar på mig men vänder sig om och går tillbaka in i affären igen. What the fudge just happened? Gjorde han sig beredd på att ”haffa” mig eller vad? Jag visste inte om jag skulle bli förbannad, eller skratta – jag valde att bli lite av båda… men mest skrattade jag.

//SmurfBurkan