Taggar

, , , , , ,

Dödsmisshandeln på p-platsen i Landskrona har väckt både avsky och ilska mot den 23-årige mannen som gick över gränsen och misshandlade två äldre människor varav en av dem fick sätta livet som pris. Ett otroligt onödigt bråk som kunde ha stoppats ifall det fanns några människor med lite vett i sig. Men sådana människor finns det få av här i Sverige, utan folk är antingen fega eller tycker att det är roligt med lite action.

I tidningen går en man ut och berättar hur kan kunde åskåda misshandeln av Inger och hennes man när han befann sig i en pizzeria. Hur ett bråk först uppstod när den äldre mannen tuttade och bad 23-åringen flytta på sin bil. Han går ut till 23-åringen och efter het ordväxling börjar 23-åringen misshandla den äldre mannen. Hans hustru går ut för att gå emellan och försvara sin make, hon får ett knytnävslag och faller bakåt. På sjukhuset avlider kvinnan på grund av svåra skallskador och hennes man är förkrossad av sorg. Han har hela Sverige bakom sin sida och folk vallfärdar till Hemköp där bråket uppstod för att lämna blommor och tända ljus för att visa sitt stöd.

När jag läste om 23-åringen tänkte jag att det kunde ha varit min man, min bror, min pappa, min kusin etc. Vet ni varför? För jag och min man var med om någon liknande för inte så längesen. Det var i Januari som vi skulle iväg och köpa inredning till sonens nya rum. Min man hade hyrt ett släpp och vi skulle bege oss till Ikea för att handla och ha roligt. Vi skulle umgås som familj och sonen skulle få sitt efterlängtade rum. Men så kom jag på att jag hade tid hos folktandvården så först skulle vi dit och sedan åker vi raka vägen till Ikea.  Det var mycket snö på vägarna och när vi körde in i stan var det ont om plats eftersom snön låg som berg vid vägkanterna. Vi parkerade iallafall framför entrén och skyndar oss. På väg in ser jag en gammal kvinna sitta på en stol alldeles vid ingången. Hon ser helt vilsen ut och jag frågar och allt är ok? Hon verkar senil och förstår inte ens vad jag pratar om. Efter 20 minuter ungefär är besöket avklarat och vi går in i bilen, börjar köra ut försiktigt och plötsligt börjar en svensk man i 50-års åldern skrika ute på vägen. Min man går ur bilen och försöker prata med honom men han skriker och svär. Din jävla svartskalle, du står och blockerar vägen, är du helt jävla dum i huvudet och så fortsätter det. Den här galningen fick för sig att vi blockerade vägen fast det finns inget skyltat om att vi inte fick stå där med bilen, utan alla brukar parkera där försöker min man förklara. Men han ger sig inte, skriker och gapar och ber oss dra tillbaka till våra länder. Han står ute mitt på vägen och skämmer ut oss. Vid sin sida har han sin senila mor som satt precis vid ingången och vid sin andra sida står hans senila far som står som ett frågetecken. Min man blir arg men sätter sig i bilen igen för att köra iväg. Då knackar han på fönsterrutan och ger fingret. Det var droppen för min man och gick ut igen. Då kommer en annan svensk man och börjar skrika på min man, tydligen tar han svenskens parti bara för att han såg att min man var invandrare utan att ens fråga varför. Han skriker åt min man och säger att han ska ringa polisen och jag lovar er att han tiggde om att få stryk. Han var en bitter taxichaufför med stor ölmage.Han började hetsa upp min man och säga vad ska du göra nu, ska du slå gamla människor, ska du slå en gammal man, ska du slå en gammal kvinna? Ja hela situationen var helt overklig och jag kan lova er läsare att vi varken stod fel parkerade med bilen eller på något sätt uppträtt illa. Men den skiten får vi ta för att vi är invandrare, folk kan kasta ur sig det ena och det andra på parkeringsplatser och tycka att vi ska be om ursäkt och gå därifrån. Jag försvarar inte 23-åringen och fördömer det som hände. Men jag vill belysa om det här problemet som finns där ute. Ingen går emellan för att lösa något, ingen går emellan för att veta vems fel det är, utan alla väntar på att bara få ringa till polisen.Ingen går fram till någon svensk som börjar förödmjuka människor för deras hud/hårfärg och ber honom hålla sin mun och be om ursäkt, utan där står man och hejar istället, fy vad skamliga folk kan vara!

Hade min man varit svag och låtit sin ilska ta över lovar jag er att han hade kunnat slå ner den där mannen och taxichauffören som hetsade allt ännu mer, som 23-åringen gjorde….Han hade nog kunnat slå ner gamlingarna också för att rädda sin heder och sitt svarta hår från att förnedras och smutskastas mitt ute på öppen gata! 23-åringen är inte under några omständigheter ursäktad men jag kan tänka mig att det finns en grund bakom det han gjorde och det som fick honom att bli dödligt vansinnig. Nu har man demonstrerat mot våld i Landskrona, det är dags att demonstrera mot rasism as well!

Det får mig att må illa av att tänka på den där dagen när vi skulle åka till Ikea men jag kommer aldrig glömma den eftersom den kunde ha slutat riktigt illa ifall inte min man hade vett i skallen, vilket den andra mannen inte hade iallafall. Han saknade både heder och respekt och jag tycker synd om hans senila föräldrar som lämnar efter sig en sån skamlig varelse på denna jord!

/Tora Bora