Etiketter

, , , , ,

Jag vet inte riktigt om man ska förbanna socialkontoret och gubbar och gummor som jobbar där, eller förbanna de som låtit sockontoret bli ”överbelastat” den senaste tiden. Men hur kan man glömma bort en människa så? Kan inte låta bli att tänka att det där kan ha blivit droppen för mannen, kanske därför han bara gav upp. Bostadslös, penninglös, sjuk och nu det här, och så ger man bara upp och kolar av.

Men det är ju inte särskilt ovanligt att man ”glöms bort”, och det händer ju tydligen inte bara på sockontoret… Ja men vadå, de är arbetslösa de har ju inga tider att passa. Den här nonchalansen har har jag märkt efter att ha varit i kontakt med dessa typer av myndigheter. När du är ”skyldig” dem för något, så jagar de dig som en hök. Men när det är du som har rätt att kräva något, så måste du jaga dem och då är de oftast rätt ”onåbara” av någon orsak, trots att de har tid att ringa dig x-antal gånger per vecka. Arbetsförmedlingen har jagat mig sen jag blev inskriven, well news for you sucker jag är inte beroende av något bidrag så ring mig inte 123343000 gånger i veckan tack. Tyvärr var M tvungen att ringa dem 12320300 gånger när det blev omvända roller – fast de kan ju bara strunta i att svara, de får ju sin lön i alla fall =)

//SmurfBurkan

