Taggar

, , , , , , , , , , , , , , ,

Äntligen har Elin fått hem sin lilla baby, som tyvärr är 2 år snart. Över 1,5 år av barnet liv, som Elin bar på i 9 månader och födde fram i smärtor, har gått. Hon har missat allt. Jag tänker på om jag hamnade i den situationen, att jag missat praktiskt taget hela mitt barns uppväxt, missat den tiden då barnet formas… Och vart har det varit? Bytt fostermamma 5 gånger. Jag kan lova er, om barnet var friskt innan, så är hon betydligt mer skadad nu. Om socialen tyckte att hon hade anknytningsproblem innan, så har hon det verkligen nu.

Problemet med den här typen av myndigheter och hela LVU-lagen är att den tyvärr används i ont syfte många gånger, på ett medvetet eller omedvetet plan. Hur många gånger hör vi inte om barns om far så otroligt illa med ren misshandel och vanvård, men socialen lyser med sin frånvaro för att göra något åt det. Vad hände med den lilla flicka som blev utslängd av sin mor och tvingades leva med sin psykiskt sjuke far som dessutom förgrep sig på henne? Man ser dem ofta engagera sig i fall där det är helt inaktuellt att de över huvud taget blandar sig i. Tänk om socialen hade haft kontakt med mig när jag födde min lilla vargunge? Hon som var så snäll, aldrig klagade och aldrig grät. Hon som inte hade magknip utan lekte och tyckte om att ta sig fram på golvet redan som nyfödd. Hon som log redan på BB… Hade hon också varit för ”snäll”, och jag som beslöjad kvinna kan ju knappast förvänta mig bättre bemötande än Elin…

Jag vill uppmärksamma svenska folket att LVU-lagen är helt värdelös, och har definitivt stjälpt fler barn och familjer än den har hjälpt. Det är dags att man sätter stopp på de övergrepp som myndigheter tillsammans med socialen begår mot de hundratals familjer som lider av att skiljas från sina barn. Jag vill uppmärksamma människor det övergrepp socialen i Sigtuna begår genom att ta barn från deras beslöjade mammor, eftersom ”beslöjade kvinnor är inte lämpliga att uppfostra barn”. Det är tydligen bättre att lämna barnen till en familj där det finns tydliga tecken på sexuellt utnyttjande, men det är bättre att lämna dem där än till deras familjer som ännu inte fått några konkreta bevis och orsaker till deras barns omhändertagande förutom rena misstankar och spekulationer. Det handlar om 30 barn, bara i Sigtuna… Och hur många andra familjer, vare sig de är muslimer eller inte, har gått samma öde till mötes? Där rena rykten och spekulationer ligger som grund för att soc-tanten ska ta ditt barn ifrån dig? Det finns de barn som räddas, men de är alldeles för få för att väga upp den skada som så många andra barn och familjer utsätts för.

Gör om, gör rätt…