Taggar

, , , ,

Jag var för några minuter sen helt och hållet förkrossad eftersom jag inte kunde hitta våran katt i lägenheten. Balkongdörren hade stått öppen och eftersom hon inte befann sig inomhus så var vi helt säkra på att hon for ut på äventyr. Mannen går ut och letar tillsammans med en hjälpsam granne med ficklampa skrikande efter Seeeeelmaaaaaaaaaaaaa!!!!Men ingen Selma syns till och jag sitter här och börjar få upp hemska tankar om hur hon ska spendera natten. Hon är ju en innekatt och dessutom inte särskilt gammal men oerhört kelen och framfusig. Men Alhamdulillah (Lov och pris tillkommer Allah) Så visade det sig att lilla Selma på något lusigt sätt klämt sig fast mellan vår balkong och grannens. Dem har ju dessutom en charmig långhårig Birmahanne där inne ;) Så helt plötsligt hör jag min man och grannen ropa på mig att selma är fastklämd och jag lyckades få ut henne. Nu har hon ätit salami och blir bortskämd med mys och kel, och jag kan säga att innan jag skaffade henne så kunde jag tycka att folk som har djur och gråter efter dem är löjliga och tramsiga, men jag hade väldigt fel! Jag kände mig helt förkrossad och gråtfärdig över att våran selma försvunnit och att vi aldrig kanske kommer att få se henne mer.

Dem här bilden är några månader gammal så hon hade nog vuxit till sig lite mer men så här ser hon ut iallafall. Söt va!