Taggar

,

Jag antar att alla som läser här har saknat mig :P Whatever…Har inte riktigt varit på humör för att skriva något överhuvudtaget för det är allt en massa saker som kommer emellan och när man väl har tid för sig själv så behöver man verkligen unna sig att bara få vara ifred. Det är ju Ramadan och det är verkligen en månad som man ska ta vara på, genom att utföra mkt god gärningar o dyrkan.  Personligen har jag fullt hela dagarna alhamdulillah…Ramadan är verkligen en välsignad månad och alhamdlillah så går det jättebra att fasta, jag ber Allah att acceptera min och muslimerna fasta under denna månad.

För många kanske fasta innebär att inte äta eller dricka, men fastan i sig är en dyrkan som bara Allah Ser eftersom det går inte precis att visa upp sin fasta, såsom med  t ex bönen. Fastan är en unik och lär en att kontrollera ens luster och tunga, rena sitt hjärta och får en att öppna sitt hjärta för goda gärningar. Detta är för dem som förstår vad fastan innebär och inte bara fastar av ren tradition.