Taggar

, , , , , , , ,

Nu har jag återvänt efter Ramadan och Eid-firandet. Och jag har haft fullt upp, jag har följt valdebatten så mycket att Dear Husband fått kväljningar och jag har för första gången i mitt liv övertänkt idén att faktiskt rösta. DH vägrar (för nuvarande), men jag har seriösa tankar på att gå hämta mitt röstkort på biblioteket och masa mig till valurnorna den 19:e och lägga min röst på… det är väll typiskt svenskt att inte berätta vem man röstar på, eller?

SD kommer ju mer säkerhet (om inte ett mirakel sker) komma in i riksdagen, men man får se till att det blir en majoritetsregering så att SD inte får vågmästarrollen som de varit så kåta på i alla dessa år. De muslimer som bestämt sig för att rösta, rösta taktiskt och släng inte bort er röst så att SD får vågmästarrollen till sist ändå. Titta på opinionssiffrorna och tänk efter, det är majoritetsregering som bör eftersträvas i tider som dessa.