Taggar

, , ,

Jag var ute o plockade blåbär innan ramadan, undrar om det finns blåbär nu också, tveksamt…Det är iallafall värsta terapin att göra det, sitta där mitt i skogen, rensa tankarna o bara plocka blåbär. Stänga av telefonen är också att rekomendera. Skogen är en plats där alla ska vara så vänliga mot varandra lol. Så fort någon löper förbi så ska den personen hEeEejaaaaa samtidigt som den tappar hakan *skrattar* o där sitter jag mellan blåbärsbuskarna o skrattar tyst under burkan. Men det är ändå ganska roligt för skogen är ingen plats där du skulle ensam våga ge dig på mig med att skrika: ”Stick tillbaka till ditt Afghanistan” utan där är jag på en plats där du aldrig aldrig aldrig skulle kunna föreställa dig se någon med burka sitta o plocka blåbär så det blir liksom lite hmmm vad intressant…Skogen är iallafall en plats vi alla borde besöka oftare. Bort från innerstaden, bort från alla bilar, höga hus, buller o stress. Det kanske skulle få många fler människor att reflektera o därmed kanske hatet skulle minska o vänligheten öka! Det är något iallafall med skogen som får en att bli mer jordnära o t o m heja på sina medmänniskor, oavsett utseende eller hudfärg!Jag ska iallafall ut i skogen denna helg med min lilla familj o rensa tankarna, äta en smörgås, springa o leka med min man o son och plocka med mig lite kottar o lös så vi kan pyssla lite med det hemma ;)