Etiketter

, , , , , , , , , , , , , ,

Jag, och säkert många av andra systrar med niqab, får många roliga kommentarer från barn. Jag tar absolut inte illa upp av deras kommentarer. Deras kommentarer speglar ibland hur logiskt barn funderar över saker och ting.

Jag var ute och gick förra veckan, på väg mot min favorit affär Lidl. Jag gick förbi fyra mindre barn i åldrarna mellan typ 4-10 år och en vad jag antar var mamman och en till kvinna som jag tror var mormor/farmor. Barnen tittar på mig när jag går förbi och det viskas lite. Sedan säger ett av de mindre barnen, på ett väldigt vuxet sätt, till de andra: Det där är Batmans mamma!

Jag fick mig verkligen ett gott skratt under min niqab hihi. Undrar vad ungen tänkte? Kanske något i denna stil: Humm, vilka konstiga kläder den där tjejen har? Samma kläder som Batman. Fast Batman är ju en kille. Ja, men det måste ju vara Batmans mamma som går där.

// Fröken Taliban

