Taggar

, , , , , , , , , , , ,

Fint väder är ofta lika med dålig uppdatering av bloggen, tyvärr. I söndags rullade hela familjen ut i höstsolen med rykande hett te i termos och en påse bullar. Jag måste erkänna att jag är en riktig skogsmulle, det finns inget mer underbart än att promenera i skogen. Luften, dofterna, miljön, färgerna, ljuden, ja allt är så vackert i naturen.

Det var inte förrän efter jag blivit muslim som jag började reflektera över hur fantastisk naturen är. Ni vet den där speciella doften efter det har regnat på sommaren, den älskar jag mest av allt man kan uppleva i naturen. Jag och min man gick och pratade om hur underbar naturen är, speciellt Sveriges natur, och vi började prata om Elisabeth Fritzls barn. Tänk vilken upplevelse det måste varit för dem att första gången få uppleva doften efter ett sommarregn, för hur kan man beskriva något så ljuvligt för någon som omöjligtvis kan föreställa sig det.

Och eftersom jag är en riktig skogsmulle och gillar att fota så får ni leva med en hel del naturbilder från mig. Tyvärr finns jag själv nästan aldrig med på någon bild eftersom det alltid är jag som står bakom kameran. Idag bjuder jag på en trollslända som flög efter oss och som sedan landade för att värma sig lite i solen. Andra bilden är på en av de små stigar som vi brukar promenera på.

 

// Fröken Taliban