Taggar

, , , , , , , , , , , , , ,

Jag bloggade inget om valet nu i år, inte heller om det faktum att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen. Varför? Jo, därför att jag är så trött på SD och hur de försöker måla upp någon falsk illusion om att deras parti inte alls är ett parti med ett ursprung från rasistiska ideologier.

Men till poängen med detta inlägg. Jag läste denna artikel på Svd där stackars Jimmie Åkesson, SD’s partiledare, beklagar sig över att han inte blev inbjuden till årets Nobelfest, alla andra sju partiernas partiledare är inbjudna. Det som fick mig att reagera var Åkessons totalt nonchalanta kommentar;

Jag har läst Alfred Nobels testamente och det står inget om hur många invandrare man ska vilja ta emot för att få gå på Nobelfesten.

Verkligen tråkigt att läsa en kommentar som detta, vilken motsvarar nivån av ungefär en femåring. Utöver det faktum att Åkesson, som tydligen är sur och grinig för att han inte blev bjuden, visar sin mentala nivå passar han på att, som ofta när det gäller SD, skämta bort sina rasistiska politiska åsikter (ja, men det är inte rasism förstår du väl, vi vill bara inte ha dem här i vårt land *fniss*).

// Fröken Taliban