Jag är i starkt behov av boken Svenska Skrivregler. Den ligger som nr 1 på min långa lista över ”böcker jag vill ha”. Tillsammans med ungefär femtioelva andra böcker. Är det någon annan än jag som är en boknörd?

Hur många gånger har jag inte fått det kommenterat när folk kommit hem till mig att ”du har ju också icke-muslimska böcker!”… Ja, man har väll andra intressen än bara religion? Det finns väll mer än bara en enda sak som är viktig att veta och känna till för att inte bli inskränkt och bara ha ungefär 1 cm vidsynthet?

 

– Detta inlägg är tillägnat de mest trångsynta, högmodiga och arroganta människor jag någonsin träffat. Olyckligtvis råkade jag hamna i både religion- och psykologikursen tillsammans med denna mycket märkliga sammansättning av människor. Åh, vilken plåga…

