Jag måste be mina läsare och besökare att vara goda att följa dessa simpla regler när de önskar kommentera ett inlägg:

 

1. Något som bör vara självklart, men som vissa tycks ha svårigheter med, är att man håller en god och mogen ton när man kommenterar. Kommentarer som innehåller skällsord, förnedringar och så vidare kommer gå antingen två öden till mötes. De censureras, eller så godkänns de inte alls. Det har hänt innan så ödsla inte er tid på att få ur er frustration med mundiarré, för det rör mig inte i ryggen.

 

2. När ni kommenterar ett inlägg, håll er till sakfrågan. Det betyder att jag hädanefter inte kommer godkänna kommentarer som inte har med själva inlägget att göra. Vill ni prata om något annat än det som skrivits på bloggen, så finns bloggens mejl att använda. Jag svarar alltid på alla mejl, och det har hänt många gånger att jag svarat med ett blogginlägg antingen för att personen efterfrågat det eller för att jag tyckt det vara relevant att även andra kan delta.

 

3. Om jag kommenterat på någon annans blogg, så kommer jag inte godkänna kommentarer som är ett svar på min  tidigare kommentaren. Vill man svara på det jag skrivit på andra kommentarer så kan man göra det på sin egen blogg, och få ett svar på det sättet. Bloggen är inte en privat chat.

