Taggar

, , , , , ,

Jag nämnde inte för så länge sedan ett arbete jag höll på skriva med titeln ”Beauty and the Beast – Gender, Stereotypes and Relationships”. Någon frågade om jag inte kunde berätta vad den handlade om och som den genustönt jag är, för att inte tala om min sjukligt bisarra hatkärlek till Disney, så måste jag ju bara dela med mig av den här godbiten

muonsi som brukar kommentera till och från här på bloggen sa att jag tydligen skulle ha ett helt nytt hatobjekt att älska: Disneyfilmen ”Tangled”, eller ”Trassel” som den heter på svenska. Jag har inte sett den, men jag trodde att kanske var detta inte lika sexistiskt och stereotypt som vanligt (med tanke på trailern) men jag hade visst fel. Mounsi sammanfattade filmen som så här, från (hemmets) fångenskap direkt in i äktenskapet (med en ”prins” som verkar vara ofantligt trött på ”fruntimmertrams” verkar det som från affischens utseende – min kommentar)… roligt…

Låt alla era döttrar se den!