Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Efter att ha haft lite meningsutbyte med en besöka på bloggen så skrev jag inlägget ”Detta eviga ‘men'” och vilket hyckleri det är att det finns de som påstår sig vara emot våld motiverat pga religion, etnicitet, klädsel, åsikter etc men som ändå i andra änden ”accepterar” det genom att försöka ”förklara” och indirekt skuldsätta offret – ungefär som man i många år gjort med våldtäktsoffer. Hittade ett relaterat inlägg om det här på en annan muslimsk kvinnas blogg ”Niqabisten på Stan”. Här beskriver hon just den här typen av människor:

Hon reser sig upp för att kliva av, går förbi mig och säger ”Herregud i min tid!” Jag fatta ingenting, men förstod att det var riktat till mig, så jag sa”förlåt vad sa du?” Då svarade hon ”Ja så som du ser ut, får du förvänta dig att bli påhoppad!”

Är det OK med våld mot SD sympatisörer då också, eftersom de får skylla sig lite själva då de har taskig människosyn och inte är särskilt PK ungefär som muslimska kvinnors klädsel inte är PK? Nej, inte? Jaha, just det.. de är ju inte muslimer… Det är ju bara muslimer som får ”skylla sig själva”…