Som ni läsare kanske har märkt har jag varit ganska frånvarande från bloggen den senaste tiden. Orsaken till det är ju att det tyvärr bara är lilla jag, SmurfBurkan, kvar på bloggen, och för att skolan helt enkelt tagit över. Jag har varit överbelastad med studier den senaste tiden, samtidigt som nära och kära ska få sin del av min uppmärksamhet. Jag har fått två kommentarer av en läsare, och jag lovar att jag kommer besvara dem, men eftersom det är lite ”djupare” frågor som ställs så känner jag att jag inte har möjlighet att ge den tid som behövs för att svara på dem just nu. Så jag hoppas att vår läsare har tålamod några dagar till, tills skolarbetet lugnat ner sig.

Det är dessutom ganska fascinerande hur hjärnan arbetar på högvarv under en viss tid med 1000 olika saker så har den, när man väl får chansen att vila upp sig, på snäppet helt lagt av. Typ, mina kognitiva förmågor är helt nedsatta efter några dagars intensivt arbete varvat med hög stress. Men det är det värt, jag är ju trots allt den ”eviga studenten”… Lite Bourdieu och Foucault här, lite Rationalism och Romantiken där och så en hel del teologi på hörnet. Precis så som jag vill ha det. =)