Etiketter

, , , , , , ,

Så var våren äntligen tillbaka, iallafall på västkusten, och energin bubblar inom mig. Jag kom på det här att jag antagligen blir drabbad av årstidsdepression varje år, ända sedan jag kan minnas faktiskt. Så fort hösten går över till att vara en mörk, blöt och kall tid så känns det som om alla positiva tankar, idéer och känslor försvinner nowhere to be found. Så fort dagarna blir lite längre och solen lyser igenom så återgår man till sitt ”vanliga jag”. Och vips så var de två sista skitåren inte så konstiga längre, inte konstigt att man var hängig mer eller mindre hela året när vintern varade över 6 månader två år i rad… Men hur som haver, nu är våren här igen och jag är glad som vanligt :) Jag har dessutom äntligen gått tillbaka till campus studier efter lång tid av distanspluggande, super skönt! Jag gillar verkligen inte att läsa på distans, jag saknade den där lite mer personliga kontakten med läraren. Och så klart för att jag har fruktansvärd självdisciplin när det kommer till att få saker gjorda när jag är hemma. Man tappar lite av den där ”skolkänslan” som jag älskar när man pluggar på distans.

Nu när jag är tillbaka och med full energi så kan jag passa på att fråga mina trogna läsare som trots mitt dåliga uppdaterande senaste tiden ändå stannat kvar: vad vill Ni att jag ska skriva om? Något särskilt önskemål, ämne, frågor? The choice is yours :)

