Taggar

, , , , , , , , ,

Det är vad något googlade på för att komma in här. Så jag tänkte, varför inte. Fröken Taliban har redan skrivit ett inlägg där hon förklarade för de ovetande hur en kvinna i niqab hanterar sin legitimation. Det är väll dags att krossa några av dessa ”mysterier” och gåtor.

Den ljusblåa afghanska burkan och alla liknande outfits vet jag inte så mycket om, men jag antar att det bara är att ta med maten in under tältet och så är problemet löst. För en kvinna i niqab, ett klädesplagg som alltså täcker ansiktet, är det lite annorlunda men inga konstigheter. Vi lyfter lite diskret sidan på niqaben och äter. Visst är det lite ovant första gången man provar, och som med allt man lär sig första gången går det inte alltid perfekt i början. Men efter några gånger är det ungefär lika enkelt som utan niqab, bortsett från slafsig mat som långa spagetti eller en dressingsdrypande sallad. Då är det bara att ta med en extra niqab så är problemet löst, eller hur?

Det värsta jag vet är när folk stirrar ögonen ur sig när man äter, det är väldigt otrevligt och lite creepy måste jag säga. Jag har alltid ogillat att folk kollar på en när man äter, men att ha någon som glor får mig att tappa aptiten helt. Tänk på det nästa gång någon av er väljer att stirra ut en niqabis som äter, ni vill väll inte att hon svälter? ;-)