Taggar

, , , , , , , , , , , , ,

Jag har i mitt liv burit både pumps, stilettos och ”burka” så när jag såg denna bild kunde jag inte låta bli att skratta

I all ärlighetens namn så har jag aldrig känt mig så obekväm och begränsad i min rörlighet som när jag par ett par högklackade skor. Jag blir alltid lika förvånad när jag ser kvinnor gå runt i 10 cm klackar och se ut som om de går barfota på en härligt mjuk gräsmatta. Så tänkte jag, det är ju ungefär så som många tänker när de ser mig i mina kläder. Som en kvinna på bussen för några sommrar sedan som inte kunde låta blir att utbrista ”Men blir du inte varm! Jag blir ju varm bara av att se dig!”. Hahah, nej faktiskt inte särskilt mycket varmare än vad jag brukade känna mig när jag var mer avklädd (men hon såg faktiskt ut att vara väldigt väldigt varm). Kanske det är mitt sydländska blod, för jag har ju aldrig träffat på ett annat soldyrkande folk som klär av sig och solar i 15 graders ”värme”. Brrr…