Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

För inte så länge sedan skrev jag om en händelse i Belgien där en muslimsk kvinna som blev arresterad, misshandlad och sedan vårdad på sjukhus på grund av de skador hon åsamkats. Allt på grund av sitt klädval. På diverse Islam- och muslim hatande sidor återgav man en bild av en oresonlig galning som varken ville identifiera sig eller samarbeta och som sedan hade misshandlat de stackars  (kvinnliga icke desto mindre påpekat… snacka om sexism :) ) poliserna för att de bara ”gjorde sitt jobb”.

Jag har nu blivit uppmärksammad på att kvinnan äntligen återgivit sin version.

It is interesting that Stéphanie Djato was placed in a storage room and not in an office as she noticed. She was symbolically taken out of the normal system where no rule would apply, just like 779 men were kidnapped all around the world and brought to an Island where none of the existing laws would prevail.

 Det faktum att sjukhuset inte ville skriva ut henne för att återvända till sin ”cell” visar på vilken misshandel och förnedring denna kvinna fick utstå. 

She was eventually transferred to the nearest hospital, bare foot and half dressed, and immediately admitted into intensive care.

Det som gör mig så trött på allt det här är det eviga  mantra som upprepas om att vi måste ”befria” kvinnorna, ”skydda” dem från hemska förtryckande muslimska misogyna mansgrisar. Än värre blir det när orientalism dé lux slår in och man säger att man minsann inte vill förbjuda plagget för det kan ju bli motsatt effekt. Då kommer vi bli ännu mer förtryckt! För då kanske vi inte ens  får gå ut!

Ja, jag tackar och bugar. Så snällt av er att ni inte vill ta ifrån mig min egna fria vilja. Tack så mycket för att ni gör allt i er makt för att klä av mig. Och tack kära rara att ni går så långt i att till och med ta till våld (gentemot mig så klart) för att ”banka i mig lite vett” så att säga…

Sarkasmen lagd åt sidan. Det är viktigt att man talar klarspråk; sugar coating och användning av diverse eufemismer tar en bara så långt. Förr eller senare så genomskådas lögnerna, och det är i allra högsta grad viktigt för muslimerna att se igenom denna fasad – särskilt för de muslimer som gått in i någon typ av Uncle Tom fas i sitt liv och tror att de kan visa hur duktiga de är om de bara tar avstånd från det som väldigt subjektivt klassats som ”extremism”. Som den där muslimska systern som kom med en ordentlig reprimand; ”fy på dig syster att du studerar och jobbar, stanna hemma för vi i vanlig slöja har äntligen blivit accepterade och så kommer du nu och tar för dig!”.